רוני

מחשבות על שיווק ושוק

מגיל קטן ידעתי לזפזפ בשלט של הטלויזיה ולזהות בשניה אם מה שאני רואה רלוונטי אליי.
מה שלא – לא עוצרת, ועדיף שבכלל לא אתחיל לשמוע את הדמויות מדברות. מוכר?
ככה זה עם תוכן שיווקי – יש לנו חושים שמזהים מתקפה שיווקית, ולא פעם גורמים לנו להתרחק.
למה בחרתי במילה מתקפה? כי זו התחושה, שקופצים עליך בלי שביקשת.
אם פעם השיווק היה בעיתון, ומשם עבר לטלויזיה, היום הוא כבר בכל מקום בלי הפסקה.
על כלי רכב, על בגדים, במקרר…
לא מזמן התעוררנו בבוקר כשבלונים מקשטים את כל הרכבים ביישוב. כמובן, פרסומת.
ועוד לא דיברתי על מרחב הרשתות החברתיות. אולי נקרא להן רשתות שיווקיות וזהו?


אני מבינה את הסלידה משיווק, כי גם אצלי הוא מעורר תחושות קשות, מודה.
עכשיו כשאני משווקת את עצמי לעולם, ויותר מזה – עוזרת לאחרים לשווק את עצמם, הרגשתי צורך לבחון את העניין.
המילה שיווק מייצרת קונוטציה שלילית אצל רובנו, ערמומיות, נוכלות, אגרסיביות, חוסר אמינות.
והמילה ממנה היא נוצרה, שוק, גורמת לרובנו לחייך. שוק זה דבר שמח. קניות, אוכל טעים וטרי, תרבות, נוסטלגיה…
שיווק זו נגזרת של שוק.
פעולה שיווקית היא בסך הכל פעולה שמעודדת קנייה בשוק כלשהו, פיזי או וירטואלי.
אז איך יכול להיות שהמילה שוק כל כך חיובית בעינינו והמילה שיווק בלתי נסבלת?


בעיניי ההבדל העיקרי הוא הבחירה שלנו לקנות.
בעבר, מי שהגיע לשוק בא לקנות, והיום אנחנו בשוק מתמשך בלי שבכלל ביקשנו.
אני מוצאת את עצמי מתלבטת על צבע של שמלה כשבכלל התכוונתי להתקשר לאמא שלי.
מה לעשות שקפצה פרסומת ולחצתי?
אפשר להיות מתוסכלים מהמצב, אפשר להתחרפן כשמבינים שלעולם לא יהיה סביבנו שקט אלא אם נבחר בניתוק מעוד תחומי חיים שלא בהכרח בא לנו להתנתק מהם.
מה אפשר לעשות מזווית של עסק כדי להקל על המותקפים במתקפה השיווקית?

התובנה שלי היא ששיווק טוב אמור לסנן.
בניגוד לשאיפה להתחבב על כולם ולעורר המוני אינטראקציות מהקהל, הרצון של מי שמשווק אמור להיות – בדיוק ההפך.
אם אני מוכרת בדוכן שלי בשוק מזון לכלבים ולך אין כלב – עדיף לשנינו שתעבור הלאה כמה שיותר מהר.
אחרת, זה לוז-לוז סיטואיישן.
אתה תבזבז זמן, אנרגיה ואולי גם כסף על מוצר מיותר, אני אבזבז משאבים שיכלתי להקדיש ללקוח אחר, שבאמת צריך אותם.

בתוכן השיווקי של כל עסק צריך להיות מסר חד ומדויק – מה יש אצלי, למי זה נועד ולמה דווקא אצלי?
אצלי למשל תוכלו למצוא מילים שעוזרות לחדד מסרים שיווקיים או מקצועיים.
מצגות, כתבות, מאמרים, ניוזלטרים, פוסטים, מיילים, אתרים, נאומים…
כל מה שמורכב ממילים. לא אבטיחים 😄 למה אצלי? זה כבר לפוסט אחר

המילים שלי יכולות לעזור לך? קדימה, מחכה לשמוע ממך